PROFIL GC

Sunday, April 26, 2009

KELAS TAMBAHAN

Pada pagi 26 April 2009, aku memulakan tugasku sebagai guru kelas tambahan bagi subjek Bahasa Melayu (Penulisan) di SK. Teluk Buloh. Walaupun pada mulanya aku agak keberatan untuk menerima tugasan ini atas faktor kekangan masa, namun aku tidak sanggup pula untuk menghampakan harapan dan penghargaan daripada rakan sejawat dari sekolah yang berkenaan. Justeru, aku menerimanya dengan syarat jadual waktu boleh diubah suai mengikut keperluan dan situasi.

Esok aku akan memastikan kelas tambahan di sekolahku sendiri akan berjalan dengan lancar. Tidaklah nanti aku diumpamakan sebagai "kera di hutan disusukan, anak di rumah mati kelaparan". Bimbang juga sekiranya prestasi di sekolah sendiri tidak mencapai sasaran yang diharapkan.

No comments:

Post a Comment