PROFIL GC

Thursday, November 1, 2012

DIARI PEMERGIAN ISTERI 2


4 OKT 2012 (Khamis)      
: Aku dan emak menemani isteriku di Wad 8B, Hospital Raja Permaisuri Bainun, Ipoh.  Isteriku masih boleh makan tetapi kadar yang sedikit. Aku berpeluang menyuap beberapa sudu bubur nasi sebagai alas perut.
: Keluarga dari Terengganu sampai pada lewat petang. Mereka aku tempatkan di Hotel Fair Park. Beberapa orang rakan isteriku turut hadir untuk menemaninya pada waktu malam.
: Pada waktu malam aku menghantar emakku balik ke rumahnya. Aku perlu balik untuk mengambil kad MAA Takaful isteriku dengan izinnya.

5 OKT 2012 (Jumaat)
: Selepas solat Subuh aku bergegas ke Ipoh. Aku singgah di Hospital KPJ Ipoh untuk memperoleh informasi tentang kemudahan perubatan di situ.
: Keadaan isteri agak lemah. Mata mulai bengkak menyebabkan beliau lebih selesa memejamkan mata. Beliau dipindahkan ke Wad 1B.
: Pada waktu petang, doktor memasukkan darah serta melakukan kimoterapi dalam dos yang paling minimum.
: Kira-kira jam 3.00 pagi, keadaan isteri semakin lemah sehingga memerlukan bantuan pernafasan.
: Semasa azan Subuh, beliau dipindahkan ke Wad 8B (ICU).

6 OKT 2012 (Sabtu)
: Keadaan isteri semakin kritikal.
: Saudara mara dan rakan-rakan datang melawat.
: Scan kepala dijalankan sekali lagi.
: Solat hajat dan bacaan yasin jadi peneman hidupku.

7 OKT 2012 (Ahad)
: Doktor memberitahu keadaan isteriku amat kritikal.
: Keluarga terhampir membaca yasin dan doa untuknya.
: Jam 6.39 petang, beliau pergi meninggalkanku. Sesungguhnya, Allah menyayanginya. Aku reda...
: Jam 8.30 malam, jenazah dibawa pulang ke Hutan Melintang menaiki ambulans.
: Jam 10.30 malam, jenazah tiba. Penduduk setempat mengadakan majlis bacaan yasin dan tahlil.




No comments:

Post a Comment