PROFIL GC

Monday, June 29, 2009

KARNIVAL SAINS HILIR PERAK



Peserta EUREKA sedang beraksi poyo....


Aksi penyokonglah kononnya...tapi balik awal !!


Pada 27 Jun 2009, Panitia Sains SK. Hutan Melintang telah menghantar beberapa orang peserta untuk menyertai Karnival Sains Peringkat Daerah Hilir Perak yang bertempat di SMK Hutan Melintang. Para peserta terdiri daripada murid-murid tahun 2, 4 dan 5 yang berjaya semasa bertanding di peringkat kelompok 5. Mereka terbabit dalam pertandingan bercerita tahap satu, eureka dan amali sains. Walaupun gagal memenangi sebarang hadiah, namun ilmu dan pengalaman yang diperoleh amat bermakna bagi setiap peserta tersebut.

Sebanyak enam orang murid Tahun 6 Merah turut hadir bagi memberikan sokongan kepada para peserta yang berkenaan. Mereka berada di sana dari jam 8.30 - 11.00 pagi. Di samping itu, mereka berkesempatan melawat pelbagai jenis pameran yang diadakan sempena berlangsungnya karnival tersebut.

Cikgu Amen menjadi guru pengiring mereka. Ke manakah perginya murid-murid Tahun 6 Merah yang lain? Mereka terlibat dalam Kem Teknik Menjawab Soalan UPSR di Bangunan UMNO Bagan Datoh yang terletak di Simpang Empat. Maklumlah.....mereka pelajar cemerlang, gemilang dan terbilang! Bagaimanakah pula DARJAT enam orang murid yang tidak terlibat itu? Tepuk dada, tanyalah minda. Fikir, fikirkanlah sendiri.....

1 comment:

  1. macam knal slah sorang drpd pserta eureka tuh??tapi di mane yee???????!!!

    ReplyDelete